Copyright © NóraÓra Kft. 2018 Minden jog fenntartva.

Kognitív fejlesztés

NILD Fejlesztés


A NILD Tanulás Terápia program célja a tanulók kompetenciájának és egyben magabiztosságának fejlesztése annak érdekében, hogy az egyén egész életében képes legyen az önálló tanulásra. Filozófiája, hogy minden egyén képes tanulni. Ennek fényében célzott kezelést nyújt a gyenge és sérülékeny kognitív rendszerek számára.
A hatékony segítségnyújtás érdekében, első lépésben egy teljes pszicho-pedagógiai mérés történik a gyengén működő területek meghatározása céljából. Ezután kerül sor az egyénre szabott program megtervezésére. A NILD program jelenleg 26 technikát tartalmaz, amelyek hatásosan fejlesztik a tanulási zavarokat okozó kognitív diszfunkciókat, hibásan működő részképességeket. A technikákhoz változatos eszköztár tartozik, amit a terapeuta tudatosan tervezett módon alkalmaz a hibásan működő funkciók fejlesztése érdekében.
További sajátosságai a NILD Tanulási Terápiának:
5 éves kortól kezdve minden korosztály számára alkalmazható. Az eszközök és a technikák lehetővé teszik a sérült, vagy gyenge funkciók hatékony mediálását kisgyermekek számára.


Egyszer volt - Mesedélután
 

Játékos mesés foglalkozás óvodás korú gyermekeknek!

A 60 perces foglalkozás alatt egy-egy mesét dolgozunk fel többféle módon.


Tematika:
•    Mese bemutatása, illusztrálása.
•    Beszélgetés a meséről
•    Meseszereplők, epizódok mozgásos megelevenítése
•    Mese eljátszása
•    Emlékeztető készítése

A mesehallgatás során fejlődik a hallási figyelem, türelem, fantázia, a bemutatás során a vizuális figyelem, megvalósul a gyermekek esztétikai nevelése.
Az irányított beszélgetés során megdolgoztatjuk a memóriát, kommunikációs, szövegértési képességet, bővül a gyermekek szókincse, fejlődnek a kognitív képességek (pl.: ok-okozati viszonyok felismerése, időrendiség…), a gyermek esztétikai érzéke.
A mozgásos rész a gyermek motorikus képességeinek, koordinációjának, egyensúlynak, térben való tájékozódásának, testtudatának, utánzási, megfigyelési képességének fejlődését célozza.
A mese eljátszása az érzelmi nevelés szolgálatában áll. A gyermekek itt kiélhetik kreativitásukat, egyaránt fejlődnek a verbális és non-verbális kommunikációs képességek, a gyermek különböző szerepeket, érzéseket élhet meg. Elfogadó, pozitív közegben a szereplés nagyban hozzájárul az önbizalom növekedéséhez.

 

Írjon nekünk!

 
arrow&v