Copyright © NóraÓra Kft. 2018 Minden jog fenntartva.

Konduktív pedagógia

Konduktív pedagógia

 

A konduktív pedagógiát a nemzetközileg is elismert Pető módszerként ismerhetjük. Pető András korában egyedülállóan ismerte fel azt a tényt, hogy minden gyermek (és felnőtt) fejleszthető még akkor is, ha teljesen lebénult.
A konduktív pedagógia pár hónapos kortól egészen felnőtt korig alkalmazható, a súlyos mozgássérüléstől egészen a megkésett mozgásfejlődésig. Lényege, hogy az automatikusan meg nem indult folyamatokat megtanítja a gyerekeknek  azáltal, hogy ugyanazokat a mozdulatokat ismétli és kapcsolja össze a mozdulat megnevezésével. Neurológiai hátterében az áll, hogy egy-egy agyi sérülésnél az elhalt idegpályák szerepét a mellette lévő idegpályák átveszik, de ez csak a kellő számú ismétlés következtében történik meg. A módszer nem terápia, hanem az egész egyént figyelembe vevő életmód minta. Azt tanítja meg, hogy hogyan tudnak a gyerekek és a felnőttek úgy élni, ahogyan az a számukra a leghatékonyabb és legönállóbb.

A mozgásfejlesztésen túl egy időben zajlik beszédfejlesztés és értelmi fejlesztés is, valamint az adott életkornak megfelelő ismeretek bővítése. Gyerekek esetében az egyhangúságot a dalok és a mondókák oldják, valamint a korosztálynak megfelelő motiváció biztosít egy oldott, örömteli hangulatot még a nehéz munka mellett is.

Írjon nekünk!

arrow&v