Copyright © NóraÓra Kft. 2018 Minden jog fenntartva.

Mozgásfejlesztés

Grafomotoros fejlesztés


A 45 perces egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásokra 3-7 éves gyerekeket várunk. Az órákon hangsúlyt kap az érzékelés és észlelés fejlesztése. A gyerekek különböző anyagok megmunkálása által sokféle taktilis ingerrel találkozhatnak mely során a hangsúly a finom-mozgások, írásmozgás, szem-kéz koordináció fejlesztésén van.  Idővel előkerülnek a papír ceruza helyzetek, ezzel biztosítva az iskolaérettség kialakulását.

Különösen javasoljuk a fejlesztést, ha:

  • gyermeke nem szívesen vesz a kezébe sima, csúszós anyagokat,

  • nem szereti, hogy bárhol sáros, piszkos lesz, kerüli a homokozót,

  • étkezés közben is többször megtörli a kezét,

  • gyakran lever, leejt tárgyakat,

  • középső csoportosként nem vesz a kezébe rajzeszközt,

  • a rajzproduktuma megrekedt,

  • az alkotásai maszatosak, felismerhetetlenek.


Egyensúlyfejlesztő torna

A terápia során kifejezetten az egyensúly fejlesztése a cél és az ezt segítő készségek, mozgások összerendezése. Összetett mozgássorozatokkal, több érzékszervhez kötve stimuláljuk a gyerekek idegrendszerét. Segítjük az agyféltekék közötti egyensúly kialakulását. Mindezek segítik a gyerekek koncentrációs képességének fejlődését, figyelemzavar javulását, hiper- vagy hipoaktív gyerekek egyensúlyba kerülését, tanulási zavarok és viselkedés problémák javulhatnak.
 

Komplex szenzomotoros fejlesztés


Ezt a mozgás és idegrendszer fejlesztő foglalkozást 2 éves kortól ajánljuk, azoknak, akiknek megkésett beszédfejlődésük, magatartás problémájuk, figyelemzavaruk van, vagy autisztikus tünetekkel rendelkeznek, visszahúzódóak, ügyetlenek. Ide tartoznak még azok a gyerekek, akiknél a szobatisztaság nehezen alakul ki, nehezen megy a bölcsődei vagy az óvodai beilleszkedés, vagy óriási a mozgásigényük, szinte állandóan pörögnek, nehezen vagy csak rövidebb időre ülnek le maguktól játszani. 
A mozgásfejlesztés ebben az esetben is a konduktív pedagógia (Pető módszer) elemeire épít, valamint beépítjük még a TSMT és az Ayres terápia egyes elemeit is. A foglalkozások a gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve épülnek fel. Játékos, zenés, komplex fejlesztés, ahol az agy különböző területeinek az ingerléséről van szó. A figyelem fejlesztése közvetve valósul meg azáltal, hogy a gyerekeknek egy-egy feladaton belül egyszerre több dologra is oda kell figyelniük, pl. beszéddel, mondókával kísérni a mozgásos feladatokat. A foglalkozások egyik része szabadabb, ahol a gyerekek a különböző fejlesztő eszközöket (Ayres terápia) használják, a másik részben pedig egy irányított mozgásfejlesztés zajlik, ahol a nagymozgásokon túl fejlesztjük a finommanipulációt, egyensúlyérzéket, ruganyosságot, ritmusérzéket, hosszú- és rövidtávú memóriát és a figyelmet egyaránt.

 

Foglalkozásainkhoz folyamatos a csatlakozási lehetőség!

 

Írjon nekünk!

arrow&v