Munkatársaink

Gyógypedagógia

Horváthné Végh Zsuzsanna
Középiskolai tanulmányaimat óvónői szakközépiskolában végeztem. Diplomáimat az ELTE Széchenyi István Egyetem tanító-, a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola Tanulásban Akadályozott és Autizmus Spektrum Zavarok szakán szereztem. 2013-ban szakvizsgáztam.

Ennek megfelelően dolgoztam óvónőként, osztálytanítóként neurotipikus és sajátosnevelési igényű gyerekek ellátásban is. Jelenlegi munkám során szakértői/tanácsadó és fejlesztő munkát végzek. Itt a korai kisgyermekkortól a kamasz korcsoportig fejlesztem a gyermekek képességeit és konzultációval, nyomon követéssel segítem családjaik életét. Legyen szó tanulási, beilleszkedési, magatartási nehézségről, vagy autizmus érintettségről, pervazív (meg nem határozható) vagy kevert specifikus fejlődési zavarról.
Két gyermek édesanyjaként megtapasztalva a másik oldal nehézségeit (óvoda, iskola, szakkör, orvosválasztás) tudom, hogy a rohanó világunkban mennyire nehéz jól helytállni gyermekeink útjának terelgetésben. Nem könnyű feladat a mérleg két karját egyensúlyban tartani, hiszen minden édesanya egy önfeledt, boldog, kiegyensúlyozott gyermeket szeretne látni, aki a játéka közben fedezi fel a világot, miközben egyre jobban ügyesedik. Ugyanakkor a társadalmi elvárások miatt egyre több
szempontból maximális teljesítményt várunk el csemetéinktől.
Ahhoz, hogy az egyensúlyt megtartsuk, tisztában kell lennünk gyermekünk képességeinek határaival. Személyre szabott, egyéni módszert kell választanunk a kitűzött cél eléréshez. Az ide vezető út néhol göröngyös, vannak rajta mélyebb völgyek, de sikerdombok is! Bízom benne, hogy közös erővel minden cél elérhető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lajos Cintia

Jelenleg GYES-en lévő szakemberünk. Első babájához itt is szívből gratulálunk! 

Windisch Anikó

Windisch Anikó vagyok, óvodapedagógus, népi gyermekjáték - hagyományismeret oktató és néptáncpedagógus, szakvizsgázott fejlesztőpedagógus.

Évekig dolgoztam óvónőként, ahol azt tapasztaltam, hogy a gyermekeknek nagyon nagy szükségük és igényük van a kiscsoportos foglalkozásokra, hogy egyéni ütemük szerint fejlődhessenek, elsősorban ezért lettem fejlesztőpedagógus.

Nagyon fontos feladataomnak érzem, hogy az óvodás gyermekek kudarc nélkül tudják elkezdeni az iskolát és a kisiskolás gyermekek esetleges tanulási nehézségein könnyíthessek, segíthessek. Ahhoz, hogy ezt a célomat elérjem és a gyermekekről minél komplexebb képet kapjak és fejlődésüket minél teljesebben segíthessem igyekszem sokat tanulni és számos szakterületről tudást szerezni.

Miben segíthetek gyermekének?

Mozgásterápia

            Alapozó terápia

            Kulcsárné féle komplex mozgásterápia

            Komplex mozgásfejlesztés

Fejlesztőpedagógia

            Iskolaérettségi vizsgálat

             Iskolaelőkészítő (egyéni és csoportos)

            Sindelar kognitív fejlesztő terápia/felmérés

            GMP beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program/vizsgálat

            Óvodások részképesség fejlesztése

            Kisiskolások (1., 2. osztályosok) felzárkóztatása

            Finommozgás, írásmozgás, szem- kéz koordináció fejlesztése

Kutyásterápia

 

 

Rózsásné Varga Kinga

Jelenleg GYES-en lévő szakemberünk. Első babájához itt is szívből gratulálunk! 

Rózsásné Varga Kinga vagyok, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem 2016-ban, tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógia szakirányokon. Szakirányválasztáskor nagyon gondolkodtam az autizmus spektrum zavar szakirányon is, így számos tárgyat vettem fel ebben a témában.
Hivatásom alapjául anyukám és általános iskolai tanítóim gyermekszerető, pozitív szemléletű nevelése szolgált. Édesanyám gondozónőként dolgozott bölcsödében, ahol láthattam, hogy milyen rajongással vették körül a gyerekek, mert máshogy fordult feléjük. Iskolásként pedig a Kincskereső Általános Iskolába jártam, ahol a zene, az elfogadó, biztonságos légkör folyamatosan áthatotta a mindennapjainkat, amit Winkler Márta pedagógiájának köszönhettünk.
A kedvencem az óvodás korosztály, de foglalkoztam korábban kisiskolásokkal is. Jelenleg 4 sajátos nevelési igényű gyermekeket integráló óvodában dolgozom, mint utazó gyógypedagógus, és igyekszem segíteni az óvodapedagógusok munkáját, a különböző diagnózissal rendelkező gyermekek minél tökéletesebb befogadása érdekében. Az ellátott gyermekeim közt megtalálhatóak Down-szindróma, Asperger-szindróma, autizmus spektrum zavar, kevert specifikus fejlődési zavar diagnózissal rendelkezők.  
Munkám során, a fejlesztő foglakozásokon legfontosabbnak a gyermekek képességeihez, aktuális érzelmi és lelki állapotához maximálisan alkalmazkodó, rugalmas szervezést tartom. A gyermek adott órán megjelenő aktuális érdeklődése, egyéni ötletei rendkívül jó motivációs lehetőséget nyújtanak. Az órákon a derűs, elfogadó, biztonságos légkör kialakítása elsődleges számomra, hiszen ez biztosítja a legmegfelelőbb alapot a hatékony fejlesztéshez. 
Nagy kedvencem az alábbi idézet:
„Legyetek olyanok, mint a gyermekek…”
Igen, úgy gondolom, hogy rengeteget tanulhatunk a gyerekektől. Ha egy kicsit igyekszünk hasonlítani rájuk, máris közelebb kerültünk hozzájuk. Ezen felül vidámak, nyitottak, elfogadóak és őszinték tudunk minden helyzetben lenni, közben megtartva a gyerekekkel való közös munkában, de a hétköznapi életben is elengedhetetlen játékosságot és humort.

 

 

Copyright © NóraÓra Kft. 2018 Minden jog fenntartva.